Heeft u recent problemen gehad met het bereiken van Gmail adressen? En heeft u een eigen mailserver? Probeer dan het onderstaande.
Het is mogelijk om binnen Simbill een SMTP-mailserver toe te voegen. Wij zullen deze dan gebruiken om uw offertes en facturen te versturen naar uw klanten.
Dit kunt u vinden onder ‘Instellingen’ > ‘E-mails’ > ‘SMTP Server’. Hier kunt u op ‘Activeren’ klikken om vervolgens de SMTP-gegevens in te vullen.
Mocht u hier zelf niet uitkomen, kunt u altijd per mail contact met ons opnemen. Wat wel belangrijk is, is om hierbij de gewenste SMTP-gegevens te vermelden. Dan kunnen wij u hierin verder helpen. Voor het vinden van deze SMTP-gegevens kunt u het beste contact opnemen met uw hosting provider.
Wat u in ieder geval nodig hebt om dit te laten functioneren, is als volgt:
Bij het instellen van uw eigen mailserver komt nog een belangrijke factor kijken. Het is van belang dat wij toegang krijgen om uw mailgegevens te gebruiken.
Dit wordt gedaan doormiddel van een zogeheten SPF-record in de DNS instellingen van uw domein. Wellicht is het ook hierbij verstandig uw hosting provider om hulp te vragen.
Het IP-adres dat toegevoegd moet worden aan het SPF-record om ons toegang te verlenen, is: 45.153.84.166
Wanneer de SMTP gegevens zijn ingesteld, is het belangrijk om even een test factuur te sturen. Zo kunt u controleren of de e-mails netjes aankomen en alles instellingen netjes zijn aangepast.
Hiermee zouden alle problemen met betrekking tot mail versturen naar Gmail e-mailadressen verholpen moeten zijn.
Mocht u hier toch niet zelf uitkomen, geen probleem. Neem gerust met ons contact op.